Vanliga frågor

Vi har samlat dem mest vanligt förekommande frågorna och svaren på dem. Om du inte hittar ditt svar eller vill komma i kontakt med oss, skicka gärna ett mail till info@valdy.se.

Retur & Byte

Öppet köp

Du har öppet köp i 14 dagar från att du mottagit din order. Valdy accepterar returer av oanvända, otvättade och oskadade varor i originalförpackning, Vi accepterar endast returer där etiketterna sitter kvar på artikeln.

Returer

Om du vill göra en retur mejlar du ditt ordernummer samt vilken artikel du vill returnera till info@valdy.se. Därefter så mejlar vi dig vidare information om hur du går tillväga för att skicka returen tillbaka till oss.

Villkor för retur:

- Produkten och dess förpackning måste vara i oförstört skick.

- Om produkten eller förpackningen är skadad eller defekt, kan vi neka returen eller göra en skälig reducering av återbetalningsbeloppet.

- Vi accepterar inte retur av produkter som använts privat eller för kommersiella ändamål.

- Returfrakten bekostas av dig som kund. Du kan köpa returfrakt från oss för 79kr eller skicka paketet själv med valfritt fraktbolag.

- Lämna in paketet på ett ombud inom 14 dagar från det att du mottagit din order.

Returer behandlas normalt inom 7 dagar från det att vi mottagit dem på vårt lager. I vissa fall kan det ta upp till 14 dagar. Vi skickar ett e-postmeddelande när returen har slutförts.

När vi har mottagit och godkänt din retur gör vi en återbetalning till dig, återbetalningen sker via samma betalsätt som vid köptillfället. Vi hanterar i normala fall din retur inom 14 dagar från det att vi mottagit paketet. Du kommer att få ett mail så snart din retur är hanterad. Det tar dock några dagar innan du ser transaktionen på ditt konto. Eventuell fraktkostnad, faktureringsavgift och returkostnad är inte återbetalningsbar.

Byten

Önskar du byta till en annan vara hänvisar vi dig till att returnera plagget, och sedan göra ett nytt köp.

Reklamationer

Reklamationsrätten omfattar endast varor med produktionsfel. Mejla oss ordernumret som registrerades vid köpet.  När ärendet har registrerats och granskats återkommer vi med mer information. Observera att fel som orsakats av konsumenten, t.ex. förslitningsskador eller olyckor, inte godkänns som en reklamation.

FRAKT & LEVErANS

Fraktavgift

Valdy tar ut fraktavgift för alla paket, fraktkostnad beräknas utifrån vikt och fraktbolag.

LEVERANSAVISERING

När din order är packad och klar aviseras du via e-post att paketet är på väg. Så snart paketet anlänt till ditt närmaste utlämningsställe, skickas en mail avisering var du ska hämta paketet. Om du inte fått någon avisering kontrollera att den inte hamnat i skräpposten.

LEVERANSTID

Din order skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar. Undantag vid högtider, röda dagar, semester och liknande där leveranstider kan bli något längre. När ordern har lämnat vårt lager brukar din leverans vara framme dagen efter att vi skickat den. Bor du i norra Sverige tar det oftast ett par extra dagar.

LEVERANSSÄTT

Våra leveranser sker med DB Schenker.

TRANSPORTSKADOR

Om paketet och/eller varan är skadat när du hämtar ut det skall detta reklameras direkt hos utlämningsstället. Mejla oss ordernumret som registrerades vid köpet.  När ärendet har registrerats och granskats återkommer vi med mer information.

Ej uthämtat paket

Ej uthämtade paket omfattas ej av ångerrätten enligt lagen om distansavtal. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid debiteras en kostnad på 195 kronor. Avgiften motsvarar de faktiska kostnader som uppkommit i samband med detta. Utlämningsstället förvarar paketet i 7 dagar innan det går i retur. Om du ångrat ditt köp rekommenderar vi att du hämtar ut paketet och skickar tillbaka det spårbart till oss. Då betalar du endast returavgift och ej för det högre beloppet ”ej uthämtat paket”.

BESTÄLLNING & BETALNING

Frågor om order eller produkt

Har du frågor om din order eller en produkt vänligen mejla oss på info@valdy.se. Vår målsättning är att svara inom 24 timmar (dock ej under helgdagar då kan ta det lite längre tid)

Ändring & Avbeställning

När en beställning har lagts kan den inte ändras eller avbeställas. Varje order behandlas automatiskt och när den har bekräftats är det tyvärr inte möjligt att justera några uppgifter. För att köpa ytterligare artiklar, vänligen gör en ny beställning.

Orderstatus & spårning

När din beställning har lämnat vårt lager kommer du att få ett leveransbekräftelsemail med ett spårningsnummer. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan fraktföretagets webbplats uppdaterar informationen.

Har du fortfarande frågor?
KONTAKTA OSS